Köpvillkor

Som konsument som handlar hos Prylxperten (Technology Of Sweden AB) omfattas du av:

KonsumentköplagenKonsumenttjänstlagen och lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

För dig, som är privatperson, gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat.
För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen.

Vi följer Dataskyddsförordningen (GDPR). När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina uppgifter enligt GDPR och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.

Skulle något villkor befinnas ogiltigt enligt vad som gäller enligt svensk eller EU rätt ska detta inte innebära att köpvillkoren i sin helhet blir ogiltiga utan det ogiltiga villkoret ska i så fall ersättas med likvärdig lagenlig text.

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Leveranstid
Normalt är leveranstiden ca 1-3 arbetsdagar. Under högsäsong/högbelastning kan det ta längre tid.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar genom PostNord som postpaket eller brev. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Det är Alltid Fraktfri hos oss

Betalningsalternativ

Klarna
Kostnad: 0kr

Idag är Klarna en av Europas största banker och erbjuder betalningslösningar till 60 miljoner konsumenter och 89 000 butiker i 14 länder. Klarna erbjuder direktbetalning, olika former av “prova först och betala senare”-tjänster samt avbetalningar.

Swish
Kostnad: 0 kr

Efter att du angett ditt mobiltelefonnummer i kassan kommer du få möjlighet att välja Swish som betalsätt. Vid val av Swish måste du öppna Swish-applikationen i din smartphone/surfplatta. Följ därefter instruktionen i din enhet för att genomföra köpet. När betalningen är godkänd kommer du automatiskt att skickas vidare till sidan för orderbekräftelse.

Reklamation och returrätt

Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan snarast, eller så snart felet borde ha upptäckts och senast inom 2 månader från det att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Reklamationstiden är som mest 3 år beroende på varans beskaffenhet samt eventuell garantiutfästelse.

Vid transportskador ser vi gärna att ni hör av er inom 7 dagar.

Om du som är företagare mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du reklamera snarast efter att du tog emot varan.

Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.

Du ska i så fall reklamera via vår hemsida genom att följa instruktionerna på sidan ”Retur och reklamation”.

Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.

Vid en godkänd reklamation står vi för all frakt ej tilläggstjänster.

Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.

Vi behåller rätten att ta ut service avgift på 300kr samt fraktkostnader vid nekande av reklamation.

Här hittar du vår returföljesedel, denna ska skickas med till adressen nedan:

Technology Of Sweden AB

Ängsgatan 33 box 130
151 22 Södertälje

Ångerrätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar. Du har ingen ångerrätt om du beställt en vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel.

Observera att det enligt lag är du som ska betala för returfraktkostnaderna och enligt lag kan komma att betala för en varas värdeminskning i den mån den beror på att du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Ångerfristen börjar löpa den dag du mottagit varan. Om du beställt flera varor eller varan du beställt består av flera delar, börjar ångerfristen löpa när du mottagit sista varan respektive den sista delen av varan.

Vid ångerrätt/öppet köp ersätter vi inte fraktkostnader till oss och ansvaret att försändelsen når oss ligger hos dig som kund. Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan på produkten kommer prisavdrag att ske på mellan 30-100% av produktens värde.

Vi återbetalar inom 14 dagar från det att ni meddelat oss att ni önskar nyttja ångerrätten. Återbetalning kan dock fördröjas tills det att varan kommit åter till oss. Vid godkänd retur återbetalas varuvärdet. Vid retur av enbart en del av full beställning räknas varuvärde ut därefter som ska betalas åter. Återbetalning sker med samma betalsätt som vid beställning om inget annat uttryckligen avtalats.

Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du kontakta oss på sidan “Kontakta oss”. Du kommer utan dröjsmål att få en bekräftelse på att vi mottagit ditt meddelande, varefter vi tar ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten.

Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med information om hur du ska skicka tillbaka varan.

Du har från att vi behandlat ditt ärende 14 dagar på dig att skicka tillbaka produkten till oss.

Skador på paket och ej uthämtade/Felaktig adress

Upptäcker du skador på paketet skall du anmäla detta till oss. Hämta inte ut ett skadat paket!

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss  Debiteras en avgift av från 150 kr inkl. moms för att täcka våra frakt- och administrationskostnader. Ny fraktkostnad tillkommer om försändelsen ska skickas på nytt.

Vid fraktfri leverans fastställs ny fraktkostnad på försändelsens vikt/volym.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Övrigt

Vi reserverar oss mot felskrivningar och felaktiga priser. Vi reserverar oss även för att en produkt kan ta slut I lager. Vi kan tyvärr inte garantera att bilderna återger varans utseende helt och hållet. Dels med anledning av att små detaljer inte syns och dels för att olika bildskärmar har olika inställningar vad gäller färger, ljusstyrka etc.

Minimiorder

Vi har ingen minimiorder. Alla order är välkomna. Däremot måste man vara 18 år för att göra en beställning. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att göra en beställning

Tvist 

Tvist kan lösas antingen av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN: https://www.arn.se/) som tillhandahåller ett kostnadsfritt förfarande, som privatpersoner kan utnyttja i tillfälle av tvist, eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR: https://ec.europa.eu/odr). Vi har som policy att alltid följa ARN:s rekommendationer.

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.