Fråga: Jag har fått ett spårningsnummer, men det går inte att spåra?
Svar: Det kan ta upp till 1 arbetsdag innan spårningsnumret uppdateras. Vi använder PostNord.
Fråga: Jag skulle vilja betala med Klarna – men det fungerar inte?
Svar: Om ni vill betala med Klarna så får ni byta valutan så att valutan och språket är samma. OBS! Byte av valuta är just nu problematiskt hos Safari på mobiler – våra tekniker jobbar på att lösa detta. Under tiden så får vi be er att lägga beställningen via en annan webbläsare/enhet.
Fråga: Det står ”betalning mottagen” fast än jag inte har betalat min faktura?
Svar: Klarna har hand om våra betalningar och därmed ser vårt system det som ”betalat” när ni väljer att betala med Klarna faktura. Fakturan är alltså utställd till er från Klarna. Kontakta Klarna vid ytterligare frågor på: 08-120 120 10
Fråga: Varför har jag inte mottagit något bekräftelse mejl?
Svar: Kolla din skräppost, vårt mejl kanske har fastnat där! Om ni inte hittar mejlet kontakta oss på support@prylxperten.se så hjälper vi dig!
Fråga: Har ni ett telefonnummer som man kan ringa till?
Svar: I dagsläget har vi tyvärr ingen telefonsupport
Fråga: Hur kan jag kontakta er?
Svar: Via e-post på: support@prylxperten.se så svarar vi inom 24 timmar.
Fråga: Vad är statusen på min beställning?
1. Logga in på ditt konto
2. Klicka på “Min orderhistorik”
3. Klicka på ”+” för den aktuella beställningen.
4. Klicka på “detaljer”
Fråga: När kommer min beställning fram?
Svar: Alla försändelser skickas via Postnord. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar från det att vi har mottagit din beställning (förutsatt att Postnord håller sina leveranstider). Leveranstiden för internationella försändelser är mellan 3–10 arbetsdagar. Under vissa säsonger så kan leveranstiden vara någon dag extra.
Fråga: Jag kontaktade er kundtjänst – när kan jag förvänta mig ett svar?
Svar: Vi siktar på att besvara alla inkommande ärende inom 24 timmar ej helger.
Fråga: Jag vill returnera min produkt – hur gör jag?
Svar: Kontakta oss på support@prylxperten.se och skriv en kortfattad anledning till returen (”ej nöjd”, ”passade inte” etc.) Så kommer vi att bifoga en returblankett till er.
Fråga: Min produkt är defekt – hur gör jag?
Svar: Kontakta oss på support@prylxperten.se och skriv en kortfattad beskrivning till varför/hur produkten är defekt (”startar ej”, ”funkar inte korrekt” etc.) så kommer vi att återkomma med instruktioner.
Fråga: Klarna faktura fungerade inte på företag?
Svar: Klarna är väldigt känsliga med att alla uppgifter stämmer överens med det som finns på bolagsverket.
Fråga: I am an international customer (outside of Sweden) Do I have to pay customs and taxes?
Svar: Items shipped outside of Sweden may be subject to import duties, taxes and/or charges which are not included in the total cost of your order, nor will they be covered or reimbursed by Prylxperten (Technology Of Sweden AB).
We are not responsible for any shipping deliveries that may be affected by customs, natural occurrences, transfers from Postnord to the local carrier in your country or air and ground transportation strikes or delays once the package has exited the Sweden. Please check with your country’s customs office to determine what these additional costs will be prior to placing your order.